Godaste Morotskakan! (especially for you Po)




Det här behöver du:

3ägg
3 dl socker
3 dl vetemjöl
1tsk vaniljsocker
3tsk bakpulver
1½ tsk kanel
1tsk kardemumma
½ tsk malen ingefära
en nypa salt
1½ dl solrosolja
4½dl rivna morötter
smör och ströbröd till formen

Limefrosting:

60g smör
4dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
100g philadelphiaost (jag satte 150g )
skalet av en lime

Vispa alla ingredienser med elvisp. Bred ut över kakan.

1) Sätt ugnen på 150 grader
2) Vispa ägg och socker pösigt
3) Blanda alla torra ingredienser och häll i äggsmeten
4) Tillsätt olja och morötter
5) Häll smeten i en bröad form, gärna med löstagbar botten, 24cm.
6) Grädda i mitten av ugnen ca 55min.
7) Låt svalna och bre på frostingen

Tips! Jag brukar ha dubbelt så mycket frosting ;) Mmmmm... Godare ^.^

*Lycka till Po* // Linn


Kommentarer
Postat av: Po

Hallå! Behöver man bikarbonat? Måste man ha solrosolja?

2010-01-03 @ 12:05:00
Postat av: Po

Asså, jag suger fett...det gick o äta men den blev inet så fin...

2010-01-04 @ 07:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0