Obsession

Vad är det med folk idag egentligen? Visst att man ska vara mån om sitt utseénde och tycka om sig själv. Men palla ha folk som påpekar det HELA TIDEN! Jag är den typ av tjej som inte är pinnsmal och har inte världens bästa självförtoende. Även fast jag många ggr önska att jag var det motsatta. Klart att jag skulle vilja vara slank och fin och se ut som alla de fina tjejerna man ser skutta runt och se glada ut för att de är smala och får på sig alla fina kläder. Samtidigt är jag realist. Jag kan inte bli så smal som de tjejerna jag ser varje dag och avundas. Och jag vet det. Jag har accepterat det. Men folk i min omgivning har tydligen inte gjort det. Häromdan va det en utav mina vänner som sa:

"Gud du är så vacker! Du är så himla söt! Men....! Vi måste fixa till dig... Skaffa träningskort på SATS så kan ja bli din personliga tränare!"

Hon menade säkert inget illa. Och jag antar att hon bara menade väl. Men hallå?! I have feelings :( Och hur skulle ja tolka det där? Om jag hade sagt det till henne. Hur skulle hon ha reagerat?

Samma sak händer senare på kvällen. Kommer till festen och de säger direkt:

"Hej! Vi har fixat mat till dig. Vi vet att du är hungrig! Du är ju alltid hungrig!" *folk skrattar* och "shiit va kallt det är här inne! Jag fryser. Linn fryser inte för hon har så mycke kött på benen" *folk skrattar*

Jag är minst sagt van av att höra dessa kommentarer. Har växt upp med dem. Det är så inom den asiatiska kulturen. Ingen bryr sig om hur det egentligen låter. Det kommer så naturligt och säga.

"Hej har du gått upp i vikt?" eller "Vad tjock du har blivit!"

Jag är inte heller den personen som går runt och konstant klagar på att hur ja ser ut lr på min vikt. Är det egentligen ok för folk att kommentera hur man ser ut? Att dömma andra? Att kritisera andra? Jag tycker däremot att man ska vara ärlig om man har en åsikt men inte till den gränsen att man är elak. Var går egentligen den gränsen?


Ok ja håller med om att det här ser äckligt ut men skulle inte folk va så besatta av utseénde så skulle inte folk se ut så här.



Har hänt att folk trott lr undrat om ja e gravid lr bara tjock. Jag svarar alltid BARA TJOCK!


Kommentarer
Postat av: Ninnie

sv; Fruktansvärt är det. Ämnet måste ut i media nu! Basta!



Ha en bra helg!!

2009-11-06 @ 17:08:40
URL: http://ninniesodergren.blogg.se/
Postat av: Po

Du är en av de finaste människorna jag känner, både på insidan och utsidan så låt ingen annan få dig att tro nåt annat. Love you!

2009-11-06 @ 18:20:12
Postat av: Blue Harvey

Blä, människan till höger i den röda klänningen har ju hur äckliga armar som helst =x Men platt mage kan visserligen vara rolig att ha, men inte om man blev tvungen till att se ut så här ...

2009-11-06 @ 21:37:03
URL: http://arschkatzen.blogg.se/
Postat av: Chubbs

Gums!!!! Jag vet att ingen av dina vanner menar nagot illa, bara klantigt uttryckt. Jag har aldrig sett dig som tjock och tycker definitivt inte att du ska gora det heller. Du ar sa otroligt vacker och mycket av det kommer inifran och lyser igenom. Kan inte folk se det utan stor sig pa nagra kilon hit och dit sa ar det dom det ar fel pa. DU AR VACKER!! Tro mig, det kan inget ta ifran dig...



Alska dig sjalv for den du ar (inte den du tror att du kan bli) och skit fullstandigt i vad andra tycker..vem sager att deras asikter betyder nat.....



Love ya!!

2009-11-09 @ 00:22:49
Postat av: Mäki

Du e så jävla grym söt....

2009-11-17 @ 16:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0